Programarea calculatoarelor. Limbajul C

Detalii

Anul apariției
2015
Autor(i)
Adriana Albu, Loredana Stanciu
Pagini
234
Modificator de variante de preţ:
Preţ de bază cu taxă
Pretul de vanzare cu reducere
Prețul de vânzare 35,00 lei
Reducere

Descriere

Lucrarea este extrem de oportună, fiind destinată în special celor care fac primii paşi în domeniul programării, dar şi acelora care au deja unele baze legate de limbajul C în ideea consolidării şi ordonării cunoştinţelor. Cartea este bine structurată şi se evidenţiază printr-o atentă preocupare pentru accesibilitate; multitudinea de exemple şi de probleme rezolvate şi explicate vin în ajutorul cititorului, oferindu-i posibilitatea de a parcurge şi de a înţelege cu uşurinţă materialul.

 

CUPRINS

 Prefaţă

 

Capitolul 1 Noţiuni de bază în programare

 

Capitolul 2 Scheme logice

- Principalele elemente ale unei scheme logice

- Probleme rezolvate

- Probleme propuse

 

Capitolul 3 Date şi tipuri de date

- Noţiuni generale

- Tipuri de date

- Variabile

- Constante

- Operatori

- Expresii

- Descrierea tipurilor de date

- Tipul întreg

- Tipul real

- Tipul caracter

- Tipul logic

- Tipul void

- Conversia de tip

- Probleme propuse

 

Capitolul 4 Un prim program C

- Etapele realizării unui program C

- Structura unui program C

- Posibile erori

- Probleme propuse

 

Capitolul 5 Funcţii de bibliotecă

- Funcţii pentru citire/scriere

- Funcţii matematice

- Funcţii de conversie

- Alte funcţii

- Probleme propuse

 

Capitolul 6 Instrucţiuni

- Instrucţiuni simple

- Instrucţiunea de atribuire

- Apelul de funcţie

- Instrucţiuni alternative

- Instrucţiunea if

- Instrucţiunea switch

- Instrucţiuni repetitive

- Instrucţiunea for

- Instrucţiunea while

- Instrucţiunea do while

- Probleme rezolvate

- Probleme propuse

 

Capitolul 7 Tablouri

- Tablouri unidimensionale

- Declararea unui tablou unidimensional

- Accesarea elementelor

- Iniţializarea elementelor

- Introducerea de la tastatură a valorilor elementelor

- Afişarea elementelor / Parcurgerea unui vector

- Un exemplu complet

- Tablouri bidimensionale

- Declararea tablourilor bidimensionale

- Accesarea elementelor

- Iniţializarea elementelor

- Introducerea de la tastatură a valorii elementelor

- Afişarea unei matrice

- Parcurgeri într-o matrice

- Particularităţi de parcurgere a matricelor pătratice

- Un exemplu complet

- Probleme rezolvate

- Probleme propuse

 

Capitolul 8 Şiruri de caractere

- Caractere

- Şiruri de caractere

- Probleme propuse

 

Capitolul 9 Pointeri

- Variabile pointer

- Operaţii cu pointeri

- Pointerii şi alte elemente

- Probleme propuse

 

Capitolul 10 Funcţii definite de utilizator

- Funcţii definite de utilizator

- Prototipul unei funcţii

- Descrierea unei funcţii

- Apelul unei funcţii

- Câmpul de acţiune al variabilelor

- Modificarea argumentelor unei funcţii

- Transmiterea tablourilor ca argumente

- Recursivitate

- Probleme rezolvate

- Probleme propuse

 

Capitolul 11 Tipuri definite de utilizator

- Structura

- Definire şi utilizare

- Structuri şi funcţii

- Tablouri de structuri

- Pointeri de tip structură

- Enumerarea

- Uniunea

- Probleme propuse

 

Anexa 1 Setul de caractere

Anexa 2 Cuvintele cheie ale limbajului C

Anexa 3 Răspunsuri

 

Bibliografie