Programarea calculatoarelor. Limbajul C
Detalii
Descriere
Lucrarea este extrem de oportună, fiind destinată în special celor care fac primii paşi în domeniul programării, dar şi acelora care au deja unele baze legate de limbajul C în ideea consolidării şi ordonării cunoştinţelor. Cartea este bine structurată şi se evidenţiază printr-o atentă preocupare pentru accesibilitate; multitudinea de exemple şi de probleme rezolvate şi explicate vin în ajutorul cititorului, oferindu-i posibilitatea de a parcurge şi de a înţelege cu uşurinţă materialul.
CUPRINS
Prefaţă
Capitolul 1 Noţiuni de bază în programare
Capitolul 2 Scheme logice
- Principalele elemente ale unei scheme logice
- Probleme rezolvate
- Probleme propuse
Capitolul 3 Date şi tipuri de date
- Noţiuni generale
- Tipuri de date
- Variabile
- Constante
- Operatori
- Expresii
- Descrierea tipurilor de date
- Tipul întreg
- Tipul real
- Tipul caracter
- Tipul logic
- Tipul void
- Conversia de tip
- Probleme propuse
Capitolul 4 Un prim program C
- Etapele realizării unui program C
- Structura unui program C
- Posibile erori
- Probleme propuse
Capitolul 5 Funcţii de bibliotecă
- Funcţii pentru citire/scriere
- Funcţii matematice
- Funcţii de conversie
- Alte funcţii
- Probleme propuse
Capitolul 6 Instrucţiuni
- Instrucţiuni simple
- Instrucţiunea de atribuire
- Apelul de funcţie
- Instrucţiuni alternative
- Instrucţiunea if
- Instrucţiunea switch
- Instrucţiuni repetitive
- Instrucţiunea for
- Instrucţiunea while
- Instrucţiunea do while
- Probleme rezolvate
- Probleme propuse
Capitolul 7 Tablouri
- Tablouri unidimensionale
- Declararea unui tablou unidimensional
- Accesarea elementelor
- Iniţializarea elementelor
- Introducerea de la tastatură a valorilor elementelor
- Afişarea elementelor / Parcurgerea unui vector
- Un exemplu complet
- Tablouri bidimensionale
- Declararea tablourilor bidimensionale
- Accesarea elementelor
- Iniţializarea elementelor
- Introducerea de la tastatură a valorii elementelor
- Afişarea unei matrice
- Parcurgeri într-o matrice
- Particularităţi de parcurgere a matricelor pătratice
- Un exemplu complet
- Probleme rezolvate
- Probleme propuse
Capitolul 8 Şiruri de caractere
- Caractere
- Şiruri de caractere
- Probleme propuse
Capitolul 9 Pointeri
- Variabile pointer
- Operaţii cu pointeri
- Pointerii şi alte elemente
- Probleme propuse
Capitolul 10 Funcţii definite de utilizator
- Funcţii definite de utilizator
- Prototipul unei funcţii
- Descrierea unei funcţii
- Apelul unei funcţii
- Câmpul de acţiune al variabilelor
- Modificarea argumentelor unei funcţii
- Transmiterea tablourilor ca argumente
- Recursivitate
- Probleme rezolvate
- Probleme propuse
Capitolul 11 Tipuri definite de utilizator
- Structura
- Definire şi utilizare
- Structuri şi funcţii
- Tablouri de structuri
- Pointeri de tip structură
- Enumerarea
- Uniunea
- Probleme propuse
Anexa 1 Setul de caractere
Anexa 2 Cuvintele cheie ale limbajului C
Anexa 3 Răspunsuri
Bibliografie