Admisia aerului în motoare cu ardere internă. Filtre supraaspirante. Sisteme dinamice de transfer
Detalii
Descriere
Lucrarea se doreşte a fi un studiu preliminar şi informativ cu privire la utilizarea în practică a unor sisteme, concepute şi testate de către autori, care să ducă la îmbunătăţirea procesului de admisie a aerului în motoarele cu ardere internă, situaţie ce se reflectă în majorarea gradului de umplere a cilindrilor, în reducerea consumului de combustibil şi implicit în scăderea emisiilor poluante.
Cuprins
Cuprins
Cap.1. Bazele teoretice ale procesului de admisie în motoarele cu ardere
internă
- 1.1. Procesul de schimbare a gazelor. Generalități
- 1.2. Criteriul de apreciere a perfecțiunii umplerii
- 1.3. Particularitățile desfăşurării umplerii la motoarele în 4 timpi
- 1.4. Filtrarea aerului proaspăt la intrarea în motor. Rolul filtrului de aer
Cap.2. Evoluția filtrului de aer. Moduri de filtrare
- 2.1.Scurt istoric
- 2.2. Moduri de filtrare
Cap.3. Filtre de aer SUPRAASPIRANTE. Concepte proprii
- 3.1. Filtre supraaspirante cilindrice simple
- 3.2. Filtre supraaspirante cilindrice cu difuzor intern
- 3.3. Filtre supraaspirante cilindrice cu radiatoare de răcire
- 3.4. Filtre supraaspirante cu captator extern de absorbție
- 3.5. Filtre supraaspirante directe
- 3.6. Filtre supraaspirante inversate
- 3.7. Filtre supraaspirante supliforme
- 3.8. Filtre supraaspirante F1 cu carcasă perforată şi con intern
A/00701/04.08.2010
- 3.9. Filtre supraaspirante YXV
- 3.10. Avantajele filtrelor supraaspirante
Cap.4. Filtrul SUPRAASPIRANT INVERSAT A/00350 / 12.05.2008
- 4.1. Descrierea geometrică şi funcțională
- 4.2. Măsurarea câmpurilor de presiuni în filtrul de aer supraaspirant
inversat
Cap.5. Sistemul dinamic de transfer al aerului (SDTA) RO 00028 / 29.06.2009
- 5.1. Argument
- 5.2. Soluții utilizate până în prezent pentru filtrele fără carcasă
- 5.3. Sistemul dinamic de transfer al aerului (SDTA
- 5.4. Deflector integrat pentru radiațiilor termice provenite de la
radiatorul de răcire U/00026/19.07.2010
Cap.6. Testarea îmbunătățirii admisiei aerului unui motor cu ardere internă
- 6.1. Introducere
- 6.2. Descrierea standului experimental
- 6.3. Rezultatele măsurătorilor experimentale
- 6.4. Concluzii
- 6.5. Măsurarea câmpurilor de presiuni în filtrul de aer supliform
- 6.6. Influența elementului de filtrare şi a conului intern asupra performanțelor SDTA
- 6.7. Suprafețe de concentrare – alternativă la SDTA
- 6.8. Testul DYNO realizat pe OPEL ASTRA 1.8 ECO TEC
Cap.7. Captator aerodinamic axial pentru autocamioane
- 7.1. Argument
- 7.2. Captatorul aerodinamic axial
- 7.3. Standul experimental pentru realizarea măsurătorilor
Anexa